برش لیزر سی ان سی از جمله خدمات ارائه شده توسط شرکت فعلیران صنعت میباشد.

دستگاه های بسیاری جهت برش لیزر سی ان سی انواع محصولات وجود دارد . برخی به دستگاه برش سرد معروف هستند : واتر جت ، که هزینه نگهداری کمتری برای دستگاه های آن وجود دارد و برخی دیگر همچون برش لیزری یکی از انواع برش ها ی گرم میباشد که با حرارت و گرما صورت میپذیرد و بر عکس برش سرد میباشد . یعنی دارای هزینه ای بالاتر نسبت به برش سرد ( واتر جت ) است .  دستگاه برش لیزری قادر است فلزات گوناگونی را برش دهد از جمله آهن و ورقهای استیل و گالوانیزه . اما برش سرد که با جت آبی صورت می پذیر مخصوص شیارزنی و برشکاری غیر فلزات می باشد .

از دیگر راه های برش لیزر سی ان سی:

استفاده از الماس مصنوعی است که الماسهای CVD , HPHT  قابلیت برش و تبدیل به جواهر کردن را داراست . برای کارهای بسیار ظریف در جواهر سازی کاربرد دارد . از دیگر دستگاه های cnc دستگاه برش پلاسما، دستگاه هوابرش ، دستگاه واترجت یا برش واترجت یا برش آب هستند که کاربرد های زیادی در صنایع محتلف دارند.

دستگاه برش لیزر سی ان سی برای برش چوب و تفلون و دستگاه برش غیر فلزات نیز وجود دارد و یا حتی دستگاه های حکاکی که برای حک کردن برو و یا داخل انواع طلا و جواهرات به کار گرفته میشود اما مورد نظر ما نیست .

دستگاه واتر جت : با جریان بسیار پر فشار آب کار می کند. اگر سرعت آب به حد کافی افزایش یابد، می تواند حتی فلزات و سنگ را نیز برش دهد . زیرا آب خروجی در یک نازل بسیار باریک ساخته شده از سنگ قیمتی با فشار بسیار بالایی هدایت می شود تا به صورت مستقیمی خارج شود. واتر جت هیچ گاه بر خلاف اره های صنعتی به خاطر گرم شدن از کار نمی افتند علاوه بر آن این دستگاه های برش لیزر سی ان سی، بی بو و بدون غبار هستند. در ساخت قطعات صنعتی، صنایع هوا – فضا، صنایع ساختمانی ، صنعت شیشه، صنعت چوب، صنعت قطعه سازی و خودروسازی، صنعت نساجی، صنعت برق و الکترونیک و صنایع غذایی کاربرد دارد.

دستگاه برش لیزر سی ان سی حکاکی و برش غیر فلزات در حیطه کاری ما نمیباشد:

ما فقط در زمینه دستگاه های برش لیزری انواع فلزات سخت و سنگین فعالیت داریم . حکاکی بروی آلومینیوم نیز در محدوده ی فعالیتت ما میباشد . برش لیزر سی ان سی مخصوص قالب سازی زیره کفش ، سی ان سی برش انواع سنگ و حکاکی بروی چوب و ایجاد نقش و طرح بروی آن . برش شیشه ، MDF  و پلاسما هر کدام نیازمن دستگاه هایی متفاوت است و ما تنها در زمینه برش فلزات سخت و با قطر های بالاتر فعالیت میکنیم . از مزیت های دستگاه های خدمات برش لیزر سرعتی بالاتر نسبت به بقیه دستگاه ها ، مصرف برق پایینتر ، دقت و ظرافت بیشتر میباشد .

از کاربردهای ماشین سی ان سی لیزری غیر فلزات می توان به ساخت ساعت دیواری، جعبه، قاب عکس، ست اداری، پازل های کوچک و بزرگ، ساخت ماکت، حکاکی خودکار تبلیغاتی، لوح تقدیر، ساخت تابلوهای راهنما، حکاکی بر روی پارچه، کیف و کفش و چرم اشاره کرد.

نسل اول دستگاه های برش لیزر سی ان سی ، ماشین های NC بودند که مخفف Numerical Control است و همان طور که از نامش پیداست فاقد کامپیوتر بوده این دستگاه ها طبق منطقی خاص٬ از جمله نوار یا کارتهای پانچ شده کار می کردند.
دستگاه های برش لیزر سی ان سی CNC به دلیل تنوع بالا در عملکردشان ، می توانند در اکثر فعالیت های صنعتی و تولیدی و هنری مورد استفاده قرار گیرند. اما شرکت ما مجهز به دستگاه های برش پیشرفته و کامپیوتری و خودکار است و دارای بازدهی بالاتری در تولید محصولات میباشد .

خمکاری ورق :

با توجه به کاربرد روز افزون و وسیع خدمات لیزر در صنایع  مختلف مواردی از قبیل صنایع خودروسازی، صنایع هواپیمایی، صنایع  نظامی، لوازم خانگی و غیره می توان به اهمیت این فرآیند پی برد. یکی از بهترین مثالها تولید هر چه بیشتر براکت های تلویزیون در انواع شکل ها و با کاربردهای متفاوت است که با تکیه بر توان داخلی برش لیزر سی ان سی، نیاز کمتری به واردات انواع مختلف نگه دارنده های تلویزیون ، کامپیوتر ، استند دیده شده است .